“Mijn mond viel open van verbazing,”

Nederlandse vertalingen van X22 en andere info
Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

“Mijn mond viel open van verbazing,”

Bericht door noumoe »

“Mijn mond viel open van verbazing” - Musk ontslaat Twitter’s ‘FBI- Russiagate’ advocaat voor het doorlichten van de Twitter Files

Door: Tyler Durden - 6 december 2022-12-07

Vertaling: Paul Harmans

Elon Musk kondigde dinsdag (6 dec.) aan dat de voormalige FBI advocaat James Baker, die naar Twitter kwam om daar te dienen als plaatsvervangend hoofd van de adviesraad, is ontslagen nadat hij onlangs het vrijgegeven bewijs van Twitter’s verkiezingsinmenging heeft ‘doorgelicht’, iets waar Musk niet van op de hoogte was.

‘Gezien in het licht van de bezorgdheid over Baker’s mogelijke rol bij het onderdrukken van informatie die van belang is voor de publieke dialoog, kon hij vandaag bij Twitter vertrekken,’ zo schrijft Musk op Twitter, en haalde daarbij het artikel van Jonathan Turley van 4 december aan dat licht doet schijnen op de incestueuze verhouding tussen Twitter, Biden schandalen en Baker.

Journalist Matt Taibbi, die afgelopen vrijdag (2 dec.) als eerste de ‘Twitter Files’ mocht vrijgeven, gaf daarbij gedetailleerd weer hoe de leidinggevenden zich, achter de rug om van CEO Jack Dorsey, mengden in de 2020 verkiezing door het verhaal over de Hunter Biden laptop te censureren.

Volgens Taibbi was Baker betrokken bij het ‘doorlichten’ van informatie zonder dat het management daarvan op de hoogte was.

Taibbi: “Het proces voor het produceren van de ‘Twitter Files’ betrof het afleveren daarvan aan twee journalisten (Bari Weiss en ik) via een advocaat die nauw betrokken is bij het management. Echter, na de eerste partij, werden de zaken gecompliceerd.

Gedurende het weekend, terwijl wij beiden te maken hadden met belemmeringen bij nieuw speurwerk, ontdekte Bari Weiss dat de persoon die de leiding had bij het vrijgeven van de files, iemand was met de naam Jim. Toen zij belde om te vragen naar ‘Jim’s’ achternaam, was het antwoord: ‘Jim Baker.’”

“Mijn mond viel open van verbazing,” zei Weiss.

Toen er gevraagd werd of Baker is gevraagd om dat te verklaren, reageerde Musk: “Ja, zijn verklaring was … niet overtuigend.”

Opmerking Paul: Sommigen zeggen dat Jim Baker opmerkte dat hij nog steeds deel uitmaakt van de FBI. En dat kan zomaar waar zijn, de FBI had een vreselijk dikke vinger in de Twitter-pap en had dat ook bij de zeer diepgaande pogingen die moesten voorkomen dat Trump in 2016 als president zou worden gekozen. Onder andere deze Jim Baker was iemand die zich bemoeide met het Steele dossier waaruit zou moeten blijken dat Trump met de Russen had samengewerkt om zijn verkiezing via fraude te bewerkstelligen. Dat gehele Steele dossier is inmiddels bewezen nonsens.
https://www.zerohedge.com/political/mus ... ng-debacle
Plaats reactie

Terug naar “Paul Harmans nederlandse vertalingen”