ministerie van Kaag heeft aanspreekpunt voor het World Economic Forum

Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

ministerie van Kaag heeft aanspreekpunt voor het World Economic Forum

Bericht door noumoe »

https://www.ninefornews.nl/antwoorden-o ... mic-forum/

Antwoorden op Kamervragen: ministerie van Kaag heeft aanspreekpunt voor het World Economic Forum
Robin de Boer 8 november 2022
photo_2022-11-08_12-03-49.jpg
Forum voor Democratie heeft antwoord gekregen op Kamervragen over het World Economic Forum die de partij op 23 juni jongstleden heeft ingediend.

Uit de antwoorden blijkt onder andere dat de contacten met het WEF lopen via onze diplomatieke vertegenwoordiging in Genève. Die vormt een ‘tussenschakel voor de ministeries en het WEF’ en verzorgt de ondersteuning bij het coördineren van het bezoek van de Nederlandse bewindspersonen aan het WEF.

Kaag wordt regelmatig uitgenodigd
Daarnaast blijkt dat minister van Financiën Sigrid Kaag regelmatig wordt uitgenodigd door het WEF. In een geopenbaarde e-mail valt te lezen: “Zo heeft het WEF verschillende activiteiten door het jaar heen (waaronder de jaarvergadering) waar minister Kaag mogelijk ook voor uitgenodigd wordt. En het is ook een onderwerp waar het afgelopen jaar meerdere keren Kamervragen over zijn gesteld.”

Een medewerker van de diplomatieke vertegenwoordiging schreef op 3 maart om 15.51 uur: “Ik begrijp dat jij het nieuwe aanspreekpunt bent voor het WEF binnen MinFin (het ministerie van Financiën, red.)? We zijn […] al weer druk begonnen met de eerste logistieke dingen regelen, zo ook de hotels (is altijd een hele uitdaging in verband met prijzen en beschikbaarheid). Voor ons daarom goed om te weten aan welke dagen jullie denken voor deelname MinFin. In het verleden ging de minister altijd op dezelfde dagen als de MP (die komt dit jaar op 24 en 25 mei).”

Nieuwe aanspreekpunt voor het WEF
“Ik spreek daarnaast morgen ook mijn contact bij het WEF, dus als ik al een beetje een indicatie van dagen van de verschillende deelnemende bewindspersonen kan geven, kunnen ze daar al rekening mee houden bij het opstellen van het ene programma,” aldus de medewerker.

Op 16.27 uur gaf de ambtenaar antwoord: “Dank voor je mail. Ik ben inderdaad het nieuwe aanspreekpunt voor het WEF vanuit MinFin. De minister heeft haar akkoord gegeven om deel te nemen, maar er staan nog geen specifieke data vast. Dat zullen we binnenkort voorleggen.”

Plaats reactie

Terug naar “Sigrid Kaag”