Nordstream 1 en 2

Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

Nordstream 1 en 2

Bericht door noumoe »

Amerikanen hielden oefeningen met onderwaterdrones bij Bornholm (Denemarken) waar Nordstream 1 en 2 opgeblazen zijn

Een belangrijke focus van BALTOPS elk jaar is de demonstratie van NAVO-mijnenjacht capaciteiten, en dit jaar blijft de Amerikaanse marine de oefening gebruiken als een kans om opkomende technologie te testen, zei U.S. Naval Forces Europe-Africa Public Affairs 14 juni.

Ter ondersteuning van BALTOPS werkte de 6e vloot van de Amerikaanse marine samen met onderzoeks- en oorlogscentra van de Amerikaanse marine om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mijnenjachttechnologie met onbemande onderwatervoertuigen naar de Oostzee te brengen om de effectiviteit van het voertuig in operationele scenario’s te demonstreren, dat meldde Seapowermagazine de officiële publicatie van de Navy League van de Verenigde Staten.

Het experiment werd uitgevoerd voor de kust van Bornholm, Denemarken, met deelnemers van Naval Information Warfare Center Pacific, Naval Undersea Warfare Center Newport en Mine Warfare Readiness and Effectiveness Measuring, allemaal onder leiding van U.S. 6th Fleet Task Force 68.



BALTOPS is een ideale locatie voor het uitvoeren van mijnenjachtexperimenten vanwege de unieke omgevingsfactoren in de regio, zoals het lage zoutgehalte en de verschillende bodemsoorten. Het is ook van cruciaal belang om de opkomende UUV-technologie voor de mijnenjacht in de Oostzee te evalueren vanwege de toepasbaarheid ervan op geallieerde en partnerlanden. Dit jaar waren de experimenten gericht op UUV-navigatie, teamoperaties en verbeteringen in de akoestische communicatie, terwijl kritieke milieugegevens werden verzameld om de algoritmen voor automatische doelherkenning voor mijndetectie te verbeteren.

“In eerdere BALTOPS demonstreerden we geavanceerde mogelijkheden om mijnen op te sporen, opnieuw op te sporen en beelden van mijnen te verzamelen, en die beelden in bijna real-time over te brengen naar operators door het gebruik van een gespecialiseerde UUV van het Office of Naval Research”, aldus Anthony Constable, wetenschappelijk adviseur van het Office of Naval Research voor de Amerikaanse 6e vloot. “Dit jaar laten we door het werk van NIWC Pacific en NUWC Newport zien dat dit vermogen kan worden geïntegreerd in recordprogramma’s door complexe UUV-missies met meerdere voertuigen uit te voeren met aangepaste vlootmiddelen van de Amerikaanse marine.”

Een andere cruciale doelstelling was het blijven vergroten van het communicatiebereik en de gegevensoverdracht om de operators meer flexibiliteit te geven bij mijnenjachtoperaties. Vooruitgang in communicatietechnologie, die dit jaar is gedemonstreerd, heeft een aanzienlijke verbetering van het werkbereik ten opzichte van de huidige systemen laten zien. Dit biedt de Amerikaanse marine extra flexibiliteit bij het uitvoeren van veilige mijnenjachtoperaties.

BALTOPS biedt ook een unieke gelegenheid voor de Amerikaanse onderzoeks-, ontwikkelings- en aankoopgemeenschap om de huidige en opkomende UUV-technologie te oefenen in reële operationele omgevingen. Dit jaar waren de huidige en toekomstige programma’s voor UUV’s voor mijnenjacht in de Mk18- en Lionfish-systemen te zien. Beide systemen werden gedurende 10 dagen van mijnenjacht op de proef gesteld, waarbij meer dan 200 uur aan onderzeese gegevens werd verzameld.

“Het grote voordeel van de BALTOPS-experimenten is dat de exploitant in het veld de beschikking krijgt over geavanceerde mogelijkheden om op mijnen te jagen. Door de toekomstige mogelijkheden te oefenen, kan de 6e vloot van de VS waardevolle feedback geven om de aankoopgemeenschap van de marine, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en aanschaf van UUV’s voor mijnenjacht, te helpen sturen”, aldus Lt. Joshua Lynn, experimenteel leider van de 6e vloot voor BALTOPS. “Dit jaar hebben we de toekomst op korte en lange termijn gezien in de UUV-technologie voor mijnenjacht en we zijn enthousiast om te zien hoe snel de technologie en mogelijkheden verbeteren.”













https://www.nu.nl/economie/6226451/krac ... redirect=1

https://seapowermagazine.org/baltops-22 ... echnology/

An expeditionary detachment of US Navy ships led by the universal amphibious assault ship USS Kearsarge days ago was in the Baltic Sea and was spotted following the Baltic Straits into the North Sea.

It was 30 kilometers from the site of the alleged sabotage on the Nord Stream-1 gas pipeline and 50 kilometers from the threads of the Nord Stream-2 gas pipeline.
photo_2022-09-27_22-00-27.jpg
Knipsel.JPG
On September 2, interesting maneuvers performed by an American helicopter with the call sign FFAB123. Then it was assumed that this board was from the USS Kearsarge air wing, and today more details were looked.

According to the website ads-b.nl , this call sign was used by 6 boards that day, of which we managed to establish the side numbers of three. All of them are Sikorsky MH-60S.

By superimposing the FFAB123 route on the scheme of yesterday's accident, we get a rather interesting result — the helicopter either flew along the Nord Stream-2 highway, or even between the points where the accident occurred.

On Twitter, meanwhile, there were screenshots of other flights of American aviation — the following screenshot was taken on September 13.

Plaats reactie

Terug naar “Rusland”