Vitamine G ontdekt! Maak aarden onderdeel van je dagelijks leefpatroon

Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

Vitamine G ontdekt! Maak aarden onderdeel van je dagelijks leefpatroon

Bericht door noumoe »

https://leefbewust.nu/ken-je-vitamine-g ... -je-beter/

Vitamine G ontdekt! Maak aarden onderdeel van je dagelijks leefpatroon
Auteur: Gretha Adriana Martina
photo_2022-07-31_23-51-13.jpg
Het fenomeen ‘Aarden’ heeft mij geïnspireerd. Eigenlijk is aarden iets wat we van nature allemaal kennen en uit het oog verloren zijn. Ik noem het ook wel Vitamine G. Zorg dat je het niet vergeet!

Als ik iemand vertel over het effect van aarden dan is de reactie vaak ‘klinkt logisch!’. Zoals de zon ons warmte en vitamine D geeft, zo geeft de aarde ons voedsel en water, een oppervlakte om op te wandelen, te zitten, te spelen, te bouwen en iets, waar je misschien nooit aan gedacht hebt, een eeuwige, natuurlijke, milde energie. Noem het vitamine G, G voor grond.

Wat betekent Aarden voor jou?
Misschien wel het verschil tussen je goed voelen en je niet zo goed voelen, tussen weinig energie en veel energie hebben, tussen goed slapen en niet zo goed slapen. Je kunt de energie van de Aarde niet zien, maar sommige mensen kunnen het voelen als een warme, tintelende en plezierige sensatie als ze buiten gaan wandelen over het natte strand of op een vochtig grasveld.

De mensheid heeft altijd op blote voeten gelopen en op de grond geslapen, totdat wij de schoenen uitvonden. Als enige wezens op Aarde lopen wij op schoenen, met meestal isolerende rubberen zolen, en hebben we de vloeren in onze huizen geïsoleerd en slapen we niet meer op de grond. Zo zijn we het contact met de Aarde kwijt en zijn we los gekoppeld van de helende energie van de Aarde.

Waarom is Aarden zo belangrijk?
Nieuw wetenschappelijk onderzoek doet vermoeden, dat dit los gekoppeld zijn van de Aarde, mede oorzaak zou kunnen zijn van chronische pijn, vermoeidheid en slecht slapen, waar zoveel mensen tegenwoordig last van hebben.

Een van de belangrijkste gevolgen van Aarden is, dat er vrije elektronen ons lichaam binnen stromen, die de vrije radicalen neutraliseren. Als dit gebeurt, zullen de vrije radicalen niet meer gezond weefsel aantasten. Op deze manier nemen we de oorzaak van vele ontstekingen weg en krijgt het lichaam de gelegenheid om zich te herstellen. Onderzoek heeft uitgewezen, dat onderstaande gezondheidsproblemen direct in verband kunnen worden gebracht met ontstekingen:

* hoge bloeddruk, hartkwalen, arteriosclerose
* een vertraagd metabolisme, wat kan leiden tot een grotere vetopslag
* problemen met geheugen en de achteruitgang van cognitieve vermogens
* achteruitgang van de ogen en AMD (ook wel LMD: Leeftijdgebonden Macula Degeneratie)
* slecht energieniveau en slecht slapen
* chronische pijnen, waaronder rugpijn, gewrichtspijn en fibromyalgie
* stress en uitgeputte bijnieren

Uit de vele duizenden ervaringen van mensen die zijn gaan Aarden, en dan met name geaard zijn gaan slapen, blijkt dat inderdaad er verbeteringen optreden bij de hierboven genoemde gezondheidsproblemen, die vaak ontstekingen als een belangrijke oorzaak hebben. Soms zijn die verbeteringen gering, vaak zijn ze aanmerkelijk en soms zijn ze spectaculair!

De oplossing is zó simpel
Aarden is dus het fysiek contact maken van je lichaam met de aarde om op een natuurlijke manier klachten te verminderen en het zelfhelend vermogen te verbeteren.

Het is heel eenvoudig en veilig.

Maak met je blote voeten contact met de aarde en het helingsproces komt vanzelf op gang. Een andere manier is om geleidende lakens of matjes aan te schaffen waarop je binnenshuis kunt slapen, werken of relaxen, zo breng je de energie van de Aarde over op je lichaam.

Dat Aarden werkt, daar ben ik van overtuigd. Maar geleidende producten? Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn. Ik wilde weten of dat ook echt zo was, dus heb ik een aardlaken aangeschaft. Het zijn prijzige producten dus het is een overweging die je moet nemen.

Mijn ervaring met aardlaken
Ik was zelf een slechte slaper. Onrustige nachten waarin ik vaak wakker werd omdat ik het koud had, of omdat ik constant aan het draaien was maar ook met lichamelijke klachten zoals pijn in mijn onderrug. Van een fijne nachtrust kon ik dus niet echt spreken. Het eerste wat ik dacht was: ‘het ligt aan het bed’, maar ook een beter bed hielp niet bij mijn klachten.

Zou het dan toch komen doordat ik te weinig geaard ben?
Ongeveer drie maanden geleden had ik mijn eerste nacht op deze aardlaken geslapen (gaat met een pin via het raam in de grond) en werd ik wakker met lichte hoofdpijn en met dezelfde klachten.

Ik heb gelezen dat Aarden eerst de klachten kan verergeren omdat vrije radicale vrij komen in je lichaam. Je bent in feite aan het detoxen dus dat maakt alles los in je lichaam zodat het je lichaam kan verlaten. Tja, of het werkt gewoon niet. Ik word nooit wakker met hoofdpijn?

Het heeft bij mij zeker een paar dagen tot weken nodig gehad om de effecten te kunnen ervaren. Daarbij moet ik zeggen dat ik geen ideaal proefpersoon ben omdat mijn klachten vrij summier waren. Het eerste wat me opviel was de warmte. Ik was me er in het begin niet bewust van maar ik had het gewoon niet meer koud! Aarden verwarmt je lichaam.

Dat is voor mij al een grote verbetering! Daarnaast merkte ik ook op dat mijn rugklachten minder werden en nu heb ik ze niet meer.

Normaal gesproken als ik merk dat ik verkouden ga worden, word ik de volgende ochtend wakker met een vol hoofd, dat is nu niet langer het geval. Ook het herstel van spierpijn gaat veel sneller. Mijn vriend merkt hetzelfde op. Het zijn kleine veranderingen, maar echt grote klachten had ik ook niet.

De aardlaken is voor mij een verrijking. Desalniettemin blijft het prijzig en is Aarden ook gratis te verkrijgen door simpelweg op blote voeten contact te maken met het liefst vochtig gras. Elke ochtend 20 á 30 minuten contact maken met de aarde doet wonderen, ik ervaar dit elke keer weer. Soms in de vorm van vermindering van een klacht, soms in de vorm van rust, soms in de vorm van energie.

Kortom, loop zo vaak mogelijk met blote voeten rond en het liefst elke dag 30 minuten op vochtig gras. Zijn je klachten al erger of chronisch dan is langer aarden wellicht een betere oplossing voor jou.

Holistisch leven voor maximaal aarden
Met ons holistische gezondheidsplatform delen we gratis gezondheidsnieuws.

We gaan in op hoe je voeding als medicijn kunt inzetten, delen tips voor mentale gezondheid en delen insights over natuurlijk genezen.

Uit eigen ervaring, maar ook zeker van onze leden uit de holistische gezondheidsschool, weten we dat optimale gezondheid en ultiem levensgeluk een logisch gevolg zijn wanneer alle belangrijke pijlers in balans zijn.

In onze missie om Nederland het gezondste land ter wereld te maken kijken we vanuit een holistische aspect waarbij fysieke gezondheid, mentale gezondheid, spirituele ontwikkeling en voeding in balans gebracht worden.

Lees meer over de holistische gezondheidsschool >

Wil je meer weten over Aarden kijk dan de documentaire Grounded of lees het boek Aarden / Earthing.
Plaats reactie

Terug naar “Gezondheid, Voeding & Spiritualiteit”