Het Hof Den Haag heeft zojuist het vonnis van de Voorzieningenrechter bekrachtigd

Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

Het Hof Den Haag heeft zojuist het vonnis van de Voorzieningenrechter bekrachtigd

Bericht door noumoe »

Het Hof Den Haag heeft zojuist het vonnis van de Voorzieningenrechter bekrachtigd

Het Hof Den Haag heeft zojuist het vonnis van de Voorzieningenrechter bekrachtigd, hetgeen zoveel betekent als: we hebben verloren. We hebben bewust afschaffing van het gehele CTB gevraagd, maar daarmee vindt het Hof dat het we kind met het badwater willen weggooien. Dat vaccinatie transmissie niet voorkomt, is inmiddels ook wel doorgedrongen tot het Hof, maar het CTB kan volgens het Hof nog wel nuttig zijn als test- en herstelbewijs. Iets wat wij dus uitdrukkelijk niet wilden.

Het Hof zeilt dus om het vaccinatievraagstuk heen en suggereert een nieuwe vorm van 2G: genezen of getest. Het Hof vindt het daarbij kennelijk niet bezwaarlijk dat we - indien niet hersteld - we voor elk wissewasje een stok in onze neus moeten laten duwen.

Want dat is gratis dus wat zeur je nou? Volgens het Hof levert dat ook geen ongeoorloofde vaccinatiedruk op omdat Elke Lenting en ik die tot op heden hebben weten te weerstaan (?). Voor de rest stelt het allemaal niet zoveel voor aldus het Hof want het gaat om een beperkt aantal locaties in niet essentiële sectoren en testen zijn niet of nauwelijks invasief én kosteloos. Over het het 'hellend vlak' willen ze niet oordelen, de studie van de TU Delft e.a. komt niet aan de orde, evenmin als de door ons gesuggereerde vragen aan het EU Court of Justice. Sowieso is de EU-rechtelijke component volledig buiten beschouwing gelaten. Een teleurstellende uitspraak met maar een paar pluspunten: 2G is uitgesloten, het CTB mag niet langer gehandhaafd worden dan epidemiologisch genoodzaakt en het testen moet gratis zijn.

Dat mensen die app absoluut niet op hun telefoon willen, de situatie nu zo is dat testen ook weinig zinvol is, het herstelbewijs beperkt is in de duur én de IC's leeglopen, etc., wordt allemaal volledig buiten beschouwing gelaten. Een 'benchslap' voor het OMT bleef ook uit.

Ik mag de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht niet in twijfel trekken en dat doe ik ook niet. Maar ik moet me wel afvragen of ik onder de gegeven omstandigheden en gelet op dit bedroevende rechtsstatelijke niveau van een Nederlands Hof nog wel advocaat kan blijven.

Met andere woorden: kan en wil ik nog wel functioneren in een rechtssysteem wat volledig losgeslagen lijkt van de werkelijkheid en rechtsbescherming van burgers kennelijk heeft ingeruild voor machtsbescherming?

Tijdens deze periode van reflectie, zal ik met ons team blijven vechten voor onze rechten en onze vrijheden. Sowieso overwegen we in cassatie te gaan én ook andere rechterlijke wegen te bewandelen.

Wij zijn vanavond te gast bij http://blckbx.tv en staan verder geen reguliere pers te woord, met uitzondering eventueel van Marianne Zwagerman en Rick van Velthuysen in hun podcast 'Op z'n Kop'.

Uitspraak: https://deeplink.rechtspraak.nl/uitspra ... A:2022:144

- Bart Maes
Plaats reactie

Terug naar “Justitie Nederland”