peter-r-de-vries-zonder-vaccinatie-albert-heijn-niet-in-geen-gek-idee

Gebruikersavatar
noumoe
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5550
Lid geworden op: 22 nov 2020 15:27
Contacteer:

peter-r-de-vries-zonder-vaccinatie-albert-heijn-niet-in-geen-gek-idee

Bericht door noumoe »

https://www.mediacourant.nl/2021/02/pet ... -gek-idee/

Peter R. de Vries: ‘Zonder vaccinatie Albert Heijn niet in? Geen gek idee’
Peter R. de Vries heeft er geen bezwaar tegen om restricties op te leggen aan mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Hij juicht de komst van een vaccinatiebewijs toe.
Er gaan stemmen op om het vaccinatiebewijs een cruciale rol te laten spelen in de heropening van de Nederlandse samenleving. Het zou bijvoorbeeld met name een uitkomst bieden voor de horeca, de festivalbranche en de entertainmentwereld. Het onderwerp kwam gisteren ter sprake in RTL Boulevard.

Consequenties
Aan de desk had men gemengde gevoelens bij zo’n vaccinatiebewijs. Tv-kenner Rob Goossens: “Als je alles kan als je zo’n vaccinatie hebt gehaald en je kunt niks, als je hem niet hebt… Ja, indirect is dat natuurlijk alsnog een soort van vaccinatieplicht.”

Peter R. de Vries is echter behoorlijk stellig. “Ik vind jongens, dat als je natuurlijk de keuze maakt om je niet te laten vaccineren, dat het logisch is dat daar dan ook bepaalde consequenties aan zitten. Dat je niet kan zeggen: ‘Ik doe het niet, maar ik eis wel overal toegang.’ Dat zou ik ook ridicuul vinden.”

Albert Heijn
Presentator Luuk Ikink heeft er iets meer moeite mee. “Waar stopt dat dan? Misschien zegt een supermarkt dan ook wel: ‘Ja, zonder vaccinatiebewijs kom je niet onze supermarkt binnen.'”

Zonder vaccinatiebewijs niet de Abert Heijn in? Prima, vindt Peter R. de Vries. “Ja, nou, goed. Dan is dat zo. Ik moet je zeggen dat het in de supermarkt ook vaak drukker is dan waar ook, dus het zou niet eens zo gek zijn.”

Israël
Presentatrice Bridget Maasland: “Er zijn dus veel voors en tegens, maar in Israël blijkt het dus wel al te werken.”

Rob: “Het is voor jongeren ook een manier om jongeren over de streep te trekken om daadwerkelijk die vaccinatie te halen.”
Plaats reactie

Terug naar “Peter R. de Vries”