Bodegraven in de spotlight

Gebruikersavatar
Buffy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1121
Lid geworden op: 10 nov 2020 22:22

Bodegraven in de spotlight

Bericht door Buffy »

De "complotdenkers" hebben het weer gedaan. Ze hebben niet door dat ze op deze manier #Bodegraven in de spotlight zetten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9493039 ... lotdenkers

Premium dus hier de tekst:

Woede en ongeloof over bezoedelen kindergraven door complotdenkers
Binnenland | Telegraaf.nl | 2021-02-21

Inwoners van Bodegraven reageren verontwaardigd op de actie van complotdenkers, die ongevraagd bloemen hebben neergelegd op de lokale begraafplaats. Op het rusthof zouden slachtoffers liggen van internationale pedonetwerken, claimen ze.

"Totaal respectloos."
Begraafplaats Vredehof aan de Noordzijde ligt er zondagmorgen verlaten bij. De meeste bloemen zijn inmiddels verwijderd. Al liggen er bij de ingang nog wel wat tulpen, lelies en bossen rozen. Aan de boeketten zijn briefjes geknoopt. "Als steun aan alle slachtoffers van satanisch misbruik. Velen hebben dit niet overleefd, maar er valt nog veel te redden", schrijft een actievoerder, die de burgemeester van het dorp waarschuwt: "Wee je gebeente deze bloemen te laten verwijderen!"

"Ik heb mijn maat hier 28 december begraven. Ik vind het heel erg triest dat mensen dit zo verstoren", vertelt Marco de Haas, die zondagochtend een bezoek brengt aan het rusthof. "Wat wil je hiermee bereiken", vraagt hij zich verbijsterd af. "Ik vind het heel bijzonder dat mensen er geld en tijd voor overhebben om hierheen te reizen. Je moet er toch niet aan denken dat je een begrafenis hebt en al die bloemen van complotdenkers hier aantreft?"

Ook bezoeker Johan van den Akker heeft er geen goed woord voor over. "Ik vind dat heel raar. Complotdenkers, daar heb ik niets mee", zegt Van de Akker, die zojuist het graf van zijn vader heeft bezocht en het storend vindt dat de actievoerders op deze manier de begraafplaats ontheiligen.

Jaap van Dissel
Complotdenkers hebben de begraafplaats in Bodegraven nu twee weken in het vizier. Op sociale media is een verhaal de wereld in geslingerd dat hier slachtoffers van 'internationale pedonetwerken' liggen begraven. RIVM-baas Jaap van Dissel zou onderdeel zijn van het complot. Op YouTube is te zien dat tientallen actievoerders half februari langs de honderd meter lange oprijlaan bloemen neerleggen. Ook bij ten minste een graf van een overleden persoon – die door de complotdenkers als slachtoffer wordt aangewezen – zijn ongevraagd bloemen gelegd. "Heel jammer. Hier ligt mijn man begraven. Ik moet er niet aan denken dat ze iets met zijn graf doen", reageert een andere bezoeker. "Echt te triest voor woorden. Dat mensen zo kunnen denken. Ik snap dat echt niet."

Een vrouw die niet met haar naam in de krant wil – omdat ze een van de gedupeerde families kent – werd aangesproken door een complotdenker. "Hij had bloemen bij zich en vertelde dat hij iets had georganiseerd. De man wilde weten of er al veel was neergelegd. Ik vroeg waarover het ging en hij noemde toen de naam van Van Dissel. Ik dacht nog: 'wat raar'." Ze vindt de actie schandalig. "Belachelijk. Dit soort activiteiten vind ik respectloos naar de mensen die hier liggen. Dat moeten ze maar ergens anders doen, niet hier. Laat de begraafplaats met rust!"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Pedogate Nederland”