'Mensenhandel is groot probleem in Nederland, maar nog niet zichtbaar genoeg'

Gebruikersavatar
Punisher2021
Moderator
Moderator
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 nov 2020 18:25

'Mensenhandel is groot probleem in Nederland, maar nog niet zichtbaar genoeg'

Bericht door Punisher2021 »

'Mensenhandel is groot probleem in Nederland, maar nog niet zichtbaar genoeg'
photo_2024-05-08_06-45-48.jpg
https://www.hartvannederland.nl/persoon ... aar-genoeg

Het is vrij onzichtbaar in Nederland, maar het gebeurt wel degelijk: mensenhandel. Mensen die onder valse voorwendselen naar Nederland worden gelokt omdat ze hier een beter leven zouden kunnen krijgen. Uiteindelijk worden ze vastgehouden en gedwongen de prostitutie in te gaan.

Een van de slachtoffers van mensenhandel is Jennifer. Zij kwam vanuit een Afrikaans land naar Nederland en is twee jaar opgesloten geweest als prostituee. Joana Amoah van stichting Victims Voices Victorious maakt zich hard om de slachtoffers te helpen en wil dat er meer aandacht voor komt. "Ik wil het systeem blootleggen", vertelt Amoah aan Hart van Nederland.
Jennifer

Jennifer is niet de echte naam van het slachtoffer, haar echte naam is bekend bij de redactie. In de video hierboven bekijk je haar verhaal.

"Het is allemaal ontstaan omdat ik in een kerkelijke gemeenschap zit waar het me opviel dat daar meisjes waren die heel rustig zijn en niks zeiden. Ik vroeg aan hen wat er aan de hand was en zo kwamen de verhalen naar boven", legt Amoah uit. De vrouwen vertelden dat ze onder valse voorwendselen naar Nederland waren gehaald. "Zo is het balletje gaan rollen en ben ik mijn stichting begonnen. Ik wil de stem zijn voor deze vrouwen."
Groot probleem

Volgens Amoah is het probleem ook heel groot in Nederland. "Het is alleen niet goed zichtbaar, omdat het zich in de onderwereld afspeelt. "Er zijn veel bedreigingen van pooiers die zeggen hun familie iets aan te doen wanneer ze niet doen wat ze zeggen."
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Human/Child trafficking”